Online Értékesítés és Online Marketing Tapasztatok, Tippek és Trükkök Közérthetően

2008. január 13., vasárnap

Az Online Értékesítés Alapja (1.) Értékes Tartalom

Ahhoz, hogy a sikeres online értékesítés lényegét megérthesse, és azt a gyakorlatban megvalósíthassa, ismernie kell a sikeres online értékesítés elméleti hátteret. Erről szól a www.online-értékesítés.blogspot.com blog a 2., 3., és 4. bejegyzése!

(Igen, a www.online-értékesítés.blogspot.blog webcímben, az értékesítés szót ékezettel kell írni, tehát nem így: online-ertkesites.blogspot.com. Az ékezetes blog cím létrehozás trükkje nem része az online értékesítés alapjainak, de itt olvasható erről hasznos információ: ékezetes aldomain: árvíztűrő-tükörfúrógép.blogspot.com)

A 2. címe:
Online Értékesítés Könyv
A 3. címe:
Online Értékesítés Online Marketing Más, Mint a Hagyományos Értékesítés
A 4. címe:
Az Online Értékesítés Háromszög Titkai! Felíratás, Teljesítés, Ajánlás

Még igen sok mindent meg kell tanulnia, hogy felépíthessen egy sikeres online értékesítési vállalkozást. Nem garantálom, hogy mindig logikai sorrendben, és pontosan egymásra épülve fogom megadni a szükséges ismereteket, de azt megígérhetem, hogy segítek összerakni a puzzle darabjait, hogy a önnek is összeálljon a kép, tehát az itt megszerzett tudást alkalmazni tudja!

  • Az online értékesítés alapja...

Kezdjük az elején! :D "The Content is King", magyarul, "a tartalom a király".
A tartalom, az adott információ a legfontosabb! A weboldala, az emailjei, és bármi, amit ad, küld, mutat a lehetséges ügyfeleinek, és ügyfeleinek, jó minőségű és hasznos adatokat kell teljesítenie*!

A látogató információért fordul Önhöz, megoldást szeretne találni egy problémára, meg szeretne tudni valamit, ami segít neki megoldani vagy megérteni valamit. Tehát választ szeretne kapni a kérdésére, hogy miként lehet ..., hogy ... eredményt vagy hatást hozhasson létre.
Az Ön weboldalának látogatóját az vezérli, hogy a megszerzett információval elérhesse egy célját!
Ha Ön elősegíti ennek az ismeretlen cél felé haladást, vagy legalább is reményt ad, hogy az Ön, és az Ön által nyújtott információ segíteni fog.
A lényeg, hogy valóban segítenie kell az adott információval. Ezt megígérte azzal, hogy létrehozott egy oldalt, ami információt (azaz tudást, segítséget) ad!

Minek létrehozni egy weboldalt vagy email hírlevél sorozatot, ha az nem használ az olvasójának. Az értéktelen, azaz nem hasznos weblapok, elektronikus könyvek szemétnek tekinthetők, mert azok is!
(Ezek a weblapok általában csak azért léteznek, hogy a rajtuk lévő fizetett hirdetéseken keresztül jusson el a kívánt webhelyre a látogató. Tehát, csak a weboldal tulajdonos érdekeit szolgálják, mivel az a fizetett hirdetésekből hasznot húz!
Ez nem jelenti, azt, hogy aki hirdetést rak ki a weboldalára, például google adwords, illetve google adsense hirdetéseket, az értéktelen tartalommal bír. Sőt, egy-egy hirdetés egy eleve hasznos weboldalon tovább növeli az oldal hasznosságát, mivel megmutatja, hogy egy témával kapcsolatban hol lehet információt szerezni. Érdekes adat, hogy azok a weboldalak, akik hirdetik magukat google adwords - google adsense vagy hasonló "automatikusan tartalomra szabott hirdetés-megjelenítő" rendszerekben (etarget.hu, ctnetwork.hu, adsway.hu) ).


  1. Mindenek előtt meg kell tudnia, hogy mely területen tud mások számára értékes információt adni, és meg kell tudnia, hogy ezt tényleg igénylik-e, keresik-e, illetve keresik-e az interneten. Vagy ami még helyesebb, meg kell tudni, hogy milyen információt igényelnek az emberek azon a szakterületen, ahol Ön vagy cége specialitása!
    (Amikor azt kínálja, amire szükség van, ami kívánatos, akkor az kielégít egy igényt. Amikor azt adja, amiről azt gondolja, hogy mások igénylik, akkor lehet, hogy nagyot téved!)

  2. Fel kell mérni, hogy képes-e hasznos információval ellátni a weboldala látogatóit, a hírlevelére feliratkozókat, az elektronikus kiadványainak lehetséges olvasóit. És ha szükséges, akkor találnia kell egy "szakmai szerzőt", aki persze Ön is lehet, hogy közérthetően, könnyed stílusban tud tartalmat készíteni (Nem úgy, mint én!). (Ezt a tartalmat egy szakmai közösség is létrehozhatja, aminek Ön ad lehetőséget az egymás közötti eszmecsere létrejöttéhez, egy blogban vagy online szakmai fórumban.)
Az értékes tartalom létrehozásának előkésítésével kezdődik a sikeres online értékesítés!

A folytatás, a következő online értékesítés blog blogbejegyzésben!

A (*) jellel megjelölt szavak speciális "online értékesítés" jelentését a 2., 3., és 4., és a "Online Értékesítés Szószedet" bejegyzésben olvasható!

Nincsenek megjegyzések: