Online Értékesítés és Online Marketing Tapasztatok, Tippek és Trükkök Közérthetően

2008. január 11., péntek

Online Értékesítés Online Marketing Más, Mint a Hagyományos Értékesítés

Miben Más az Online Értékesítés és Marketing?

Az online marketing és értékesítés legfőbb különbsége a "hagyományos" marketing és értékesítéshez képest az, hogy "automatizáltan személyre-szabottan interaktív"!

Mit jelent ez? Azt, hogy majdnem olyan, mint ha egy eladó és egy lehetséges vevő szemben ülne egymással, ahol az eladó megválaszolja a lehetséges vevő minden kérdését, és újabb és újabb előnyöket mutat be, amely végül vagy vásárláshoz, vagy egy tájékozott (tehát elégedett) nem-vásárláshoz vezet!
A kérdés-felelet egy felvilágosítási folyamat, ami nem más, mint a korrekt tájékoztatás, és bizalom kiépítése és az érdeklődés megerősítése. Ezt gyorsítja meg az online "személyre szabott" információadás és kommunikáció!
Interaktív, mert az érdeklődő reakcióiból tudható, hogy a "beszélgetés" merre felé halad, és hogy mire kíváncsi a lehetséges vevő, illetve, hogy mennyire erős az érdeklődése.

Példa az automatizáltam interaktív online marketing kommunikációra:

Egy kéziszerszámokat forgalmazó cég honlapját meglátogatja egy kéziszerszámok iránt érdeklődő lehetséges vevő. Ha választhat egy rövid kérdőív kitöltésével, hogy több téma közül miről is szeretne többet tudni, akkor azonnal azt az ismertetőt kaphatja, ami érdekelheti.
Mondjuk, hetente kap egy emailt, de csak abban a témában, ami érdekli, akkor nyomon lehet követni, hogy mely email-eket mikor nyitotta meg, és hogy mely emailben mely hivatkozásra kattintott, illetve, hogy mikor látogatta meg a weboldal egy zárt részét információért, ahova csak tagok léphetnek be.

A különféle aktivitásokból pontosan lehet látni, hogy mely szerszámokról illetve mely témákról érdemes még több felvilágosítást, és "vásárlási lehetőség megmutatást" küldeni, tehát hogy milyen akciós termékekről érdemes tájékoztatni!

A lényeg, hogy a lehetséges vevő folyamatosan azt előre elkészített tájékoztatást (email, videó, letölhető kiadvány, letölthető szóbeli tájékoztató) kapja, amit kapni akar (hasznos, értékes információt), ami végül vásárláshoz vezet, amikor eléggé megerősödik a igénye a szerszámmal "kezelhető" problémák, például kényelmesebb, gyorsabb munkavégzés az új szerszámokkal.

Ez az online marketing-értékesítés és hagyományos (egyirányú) marketing közlés közti legnagyobb különbség!

.

Nincsenek megjegyzések: